350 TL ve Üzeri Alışverişlerde Kargo Ücretsiz

Bayilik

 

BAYİLİKSÖZLEŞMESİ

1.TARAFLAR:

Bir Tarafta Kanuni İkametgahı Yenice Mah. Cemal GÜRSEL Bulvarı No:121/A Tarsus/Mersin TANLA GIDA SAN. TİC.LTD, ŞTİ.

( Sözleşmede TANLA GIDA olarak anılacaktır ) ile diğer taraftan kanuni ikametgahı …………………………………………………………………………………………...( Sözleşmede Bayi Olarak Anılacak ) arasında aşağıdaki şartlarda iş bu sözleşme akdedilmiştir.

2.SÖZLEŞMENİN KONUSU:

Bu sözleşme TANLABABA küp çay markalıüretilen ürünlerin ……………………….ili ve ilçelerindeki bölgede satış ve dağıtımının BAYİ tarafından yapılmasıdır.

3.BAYİ’NİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ:

3.1-BAYİ, işbu sözleşme ile satış ve dağıtımını yapmayı üstlendiği ürünlerle, rekabet eden ürünler üretemez, satın alamaz ve satamaz. Organizasyon, Yatırım, Depo Kapasiteleri, Araçların tahsisi ve diğer tüm imkanların, anlaşma konusu ürünler kapsamında azami derecede yararlandırması, satışları arttırıcı bir çabada bulunmayı, buna karşılık satışları düşürecek, itibar kaybı yaratacak herhangi bir davranıştan sakınmayı, kendisinin ve bölge’sindeki tüm satış noktalarının stoklarını, istatistik ve satış verilerini TANLA GIDA'YA bildirmeyi ve ay sonlarında mutabakat yapmayı kabul ve taahhüt eder. BAYİ’nin TANLA GIDA'nın sattığı ürünlerin muadilini sattığının tespiti sonradan öğrenilse dahi, sözleşme hiçbir ihtara gerek kalmadan TANLA GIDA sözleşmeyi tek taraflı fesih edecektir. Bu durumda BAYİ, TANLA GIDA'dan hiçbir zarar ziyan talebinde bulunmayacağını kabul ve taahhüt etmektedir.

3.2-BAYİ son kullanım tarihi geçmiş ürünleri satmamayı, kabul ve taahhüt eder. Bu ürünlerin piyasaya satışından doğabilecek her türlü zarar BAYİ tarafından karşılanacaktır. BAYİ’ye gönderilen ürünler teslim anından itibaren bir hafta içinde kontrol edilerek ürünlerde bulunan ayıplar varsa, TANLA GIDA'ya bu süre içinde bildirilecektir. Aksi halde gönderilen mallardaki kusurdan dolayı TANLA GIDA sorumlu olmayacaktır.

 

3.3-BAYİ’nin depo muhafaza şartlarından, sağlıksız servis ağından ve satış noktasından kaynaklanan bir eksiklikten dolayı gelen kalite şikayetleri, Kalite Güvence Müdürlüğü’nün (uygun görüldüğünde Bölge Satış Sorumlusunun ) gerekli inceleme ve tetkikleri sonucunda alınan kararlar doğrultusunda değerlendirilecektir.

3.4-BAYİ’nin müşteri ile olan ticari alışverişlerinden TANLA GIDA sorumlu değildir. Ancak TANLA GIDA ürünlerinin müşteri ve tüketiciye satılmasında, muhafaza ve dağıtımında özen, temizlik ve titizlik göstermeyi, sağlıkkurallarına,tüketicinin korunması ile ilgili düzenlemelere umumi hıfzısıhha kanunu ve gıda maddeleri tüzüğünde öngörülen kurallar ile ticari örf ve teamüllere uymayı kabul ve taahhüt eder.

3.5-BAYİ’nin dağıtım bölgesinde TANLA GIDA pazar çalışmaları yaparak inceleme ve denetleme yapma hak ve yetkilerine sahiptir. BAYİ bu çalışmaları kolaylaştıracağı gibi, bu konuda TANLA GIDA'nın alacağı karar ve tavsiyelere de uyacaktır. Promosyon, penetrasyon çalışmaları taraflarca birliktebelirlenir.

3.6-BAYİ, satış noktalarına verilecek hizmetin düzenli ve istenilen kalitede gerçekleşmesini temin ve takip amacıyla mal sattığı müşterilerin listesini (veya rut satış kartlarını) müşteri bazında tutmayı kabul eder. BAYİ, TANLA GIDA ile ilgili tüm satış muamele ve kayıtlarını TANLA GIDA'nın yetkili kılacağı personelin denetimine sürekli açık tutacaktır.

3.7-BAYİ, pazarın tüm noktalarına (hyper – süper ve normal marketler, toptancılar, bakkalar, vb) düzenli hizmet vermek yükümlülüğündedir.

3.8-BAYİ kendi iş yerine ait, her türlü kanuni ve sıhhi ifasında sorumludur. BAYİ, çalışanlarının iş güvenliğini sağlamak, personelin SSK primlerini yatırmak ve iş kanununun emrettiği her türlü haklarını vermekle yükümlüdür. TANLA GIDA'nın bu konuda bir sorumluluğu yoktur. Ayrıca BAYİ’nin satış faaliyetlerini yapabilmek için kuracağı ofis, mağaza, depo, iş yerleri ile burada istihdam edeceği personelle ilgili kısaca işin yürütülmesi ile ilgili tüm masraflar kendisine ait olup TANLA GIDA 'nın bu konuda 3. şahıs, kurum ve kuruluşlara karşı hiçbir sorumluluğu olmayacağını taraflar kabul ve taahhüt eder.

3.9-BAYİ, TANLA GIDA tarafından tespit edilen iskonto oranlarına uymayı ve değişen koşullara göre TANLA GIDA tarafından yapılacak yeni fiyat belirlemelerine itiraz etmemeyi kabul ve taahhüt eder. Ürüne yapılacak zam döneminden 7 (yedi) gün önce keyfiyet BAYİ’ ye bildirilir. Bu dönem zarfında BAYİ tarafından talep edilen ürünler eski fiyattan verilir.

 

3.10-BAYİ, her takvim yılı başında TANLA GIDA tarafından belirlenen satış kotasını gerçekleştirmeyi kabul eder. Kotasını gerçekleştirmediği taktirde bölge’nin TANLA GIDA sorumlularınca denetlenmesini müteakiben, mamulün satılmaması için haklı bir neden bulunmaz ise sözleşme TANLA GIDA tarafından feshedilebilir veya aynı bölge’de ikinci bir BAYİ tayin edilebilir. Bu durumda BAYİ, TANLA GIDA'dan herhangi bir zarar ve tazminat istememeyi taahhüt eder.

4.TANLA GIDA'nın YÜKÜMLÜLÜKLERİ:

4.1-TANLA GIDA, aldığı siparişlerin makul bir süre içinde BAYİ’nin deposuna teslimatını yapar. TANLA GIDA, BAYİ deposuna yapacağı sevkiyatlardan dolayı nakliye ücreti istemeyecektir.

 

4.2-TANLA GIDA, her takvim yılı başında belirleyeceği satış hedeflerini BAYİ’ ye bildirir ve BAYİ’ nin bu hedeflere ulaşması için gerekli ürün takviyesini yapar.

 

4.3-TANLA GIDA, BAYİ’nin sözleşmenin3.10maddesinde düzenlenen yükümlülüklerine aykırı hareket etmemesi halinde,BAYİ’ nin satış yapacağı bölgeyi dağıtım bölgesi olarak tanımayı ve söz konusu bölge’ de bir başka dağıtıcıya ürün vermemeyi kabul eder. Tali dağıtıcılık için TANLA GIDA'nın yazılı muvafakatı gerekir.

 

4.4-Kabul edilebilir diğer mücbir sebeplere ek olarak, hammadde teminindeki zorluklar, fabrika ve imalathanedeki teknik arıza veya işçi hareketleri gibi nedenlerle ortaya çıkacak üretim aksamaları da TANLA GIDA için mücbir sebep olacaktır.

 

4.5-TANLA GIDA, BAYİİ’ nin başkaları ile ortak olmasına müdahale etmez. Ancak mevcut ortaklığın giderilmesi (veya hakim ortağın değişmesi) halinde kalan ortakla işe devam edip etmemekte serbest olacaktır.

dikkate alınarak, TANLA GIDA tarafından o ay için belirlenen faiz oranı üzerinden vade farkı tahakkuk ettirilerek fatura edilir ve fatura bedeli en geç 7 (yedi) gün içinde BAYİ tarafından ödenir.

 

4.6-BAYİ’nin piyasadan aldığı bozuk ürün iadesi, üretim hatasından kaynaklanan bir durum yok ise cironun % 0,50 (binde ellisini) geçemez.

 

5.MÜCBİR SEBEPLER :

Savaş, iç karışıklık, yolların kapanması, trafiğin kesilmesi veya aksaması, lokavt, grev, ve grev olasılığı, hükümetin emir ve sınırlamaları, hammadde ve her türlü emtiayi temin edememe, mamul stoklarının kalmaması, TANLA GIDA tesislerindeki teknik nedenlerden dolayı üretimde meydana gelebilecek aksamalara vb. olağan ve/veya olağanüstü nedenler ile her türlü ekonomik sebeplerden dolayı TANLA GIDA yükümlülüklerini yerine getiremezse TANLA Gıda’ya karşı herhangi bir zarar ziyan ve tazminat ileri sürmemeyi, bunlardan dolayı herhangi bir sorumluluk yüklenmemeyi kabul ve taahhüt eder. Bu gibi durumlarda, BAYİ de noksan ya da hiç satış yapamamaktan dolayı sorumlu olmayacaktır.

 

6.TEMİNAT:

 

6.1-BAYİ, TANLA Gıda’nın talep ettiği teminatları vermeyi, verdiği teminatların sözleşme süresince yetersiz kalması halinde ek teminatlar vermeyi ve süresi sona eren teminatların sürelerini uzatmayı kabul ve taahhüt etmiştir.

 

6.2-BAYİ, TANLA Gıda’nın bankalar tarafından uygulanan Doğrudan Tahsilat Sistemi adı verilen modellerden herhangi birini seçmesi halinde, seçilen bankanın uyguladığı Doğrudan Tahsilat Sistemi’ ne uymayı ve bankanın isteyeceği her türlü belge ve teminatları vermeyi kabul ve taahhüt eder. Bayii’nin Doğrudan Tahsilat Sistemini kabul etmesi durumunda TANLA Gıda’ya ayrıca bir teminat vermeyecektir.

7.SÖZLEŞMENİN FESHİ:

7.1- İşbu sözleşme imzalandığı tarihten itibaren 1(bir) yıl süreli olup, süre bitiminden 1 (bir) ay önce taraflar yazılı feshi bildirimde bulunmadıkları takdirde Sözleşme 1 (bir) yıl daha aynı şartlarda uzamış kabul edilir.

 

7.2- Mezkur ödeme belirtilen vade içinde yapılmadığı veya ödeme yerine kaim olarak tevdii edilen çek karşılıksız çıktığında, TANLA GIDA bütün zarar ve ziyanını talep hakları saklı kalmak kaydıyla, işbu sözleşmeye temerrüt ihtarına gerek olmadan hiçbir tazminat vermeksizin tek taraflı olarak feshedilebilir.

 

7.3-TANLA GIDA, değişen ve artan ticari risk şartlarını dikkate alarak teminat miktarının artırımını BAYİ’DEN talep edebilir. BAYİ, bu talebin gereğini yerine getirmediği takdirde TANLA GIDA sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Teminat Mektubu, akdin sonunda BAYİ’ nin borçsuzluğu tebeyyün ettiği takdirde iade edilecektir.

 

7.4-BAYİ’ nin ölümü, hacir altına alınması iflası ve konkordato ilan etmesi Sözleşmenin feshi nedenidir.

 

8.FERAGAT:

TANLA Gıda’nın İşbu sözleşmeden doğan herhangi bir hakkını veya yetkisini kullanmaması veya kullanmakta gecikmesi bunlardan feragat anlamına gelmez ve bunların tek veya kısmi kullanımları diğer ve sonraki kullanımlarını engellemez. Sözleşmenin herhangi bir hükmü, maddesi veya şartından feragat bu hüküm madde ve şarttan ileride veya devamlı bir feragat anlamı taşımaz.

9.GİZLİLİK:

Taraflar işbu Sözleşme nedeniyle diğer tarafla ilgili olarak elde ettikleri bilgi ve ticari sırrı gizli tutmayı kabul eder.

10.TEBLİGAT ŞARTI:

Tarafların işbu sözleşmede yer alan adresleri tebligat adresleridir. Tarafların bu adreslere yapacağı bütün ihbar ve tebliğlerin muteber olduğu kabul edilir. Taraflardan biri adresini değiştirdiği takdirde yeni adresini 3(gün) içinde diğer tarafa derhal yazı ile bildirmek zorundadır. Bu bildirimin yapılmaması halinde sözleşmede yazılı adrese gönderilen tebligatın yasal olarak tebliğ edildiği kabul edilir.

 

11.EKLER:

 

Taraflar sözleşme eklerinin sözleşmenin tamamlayıcı parçası olduğunu, (mütemmim cüz’i) peşinen kabul etmişlerdir.

 

 12.YETKİLİ MAHKEME VE DELİL ŞARTI:

Taraflar arasındaki uyuşmazlık hallerinde TANLA GIDA' nın defter, kayıt belgeleri HUMK 287. maddesi gereğince yegâne delil teşkil edecektir.

 

Bu Sözleşmelerden doğacak ihtilafların çözüm mercii Adana Mahkemeleri ve İcra Daireleridir.

 

13.13 madde (on üç) ve 6 (altı) ek olarak düzenlenen işbu Sözleşme, Taraflar arasında …. /…../…. Tarihinde iki nüsha olarak tanzim ve imza edilmiştir.

                                                                        

 

 

 

 

 

 

EKLER:

1.Ticaret Sicil Gazetesi

2.İmza Sirküleri / İmza Beyannamesi

3.Vergi Levhası

4.Şirket yetkililerinin kimlik fotokopileri

5. Ödeme Koşulları

6.Teminat Mektubu

 

 

 

 

 

 


IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.